Хормонална терапия при менопауза провокира панкреатит

PRINT
лекарства лечение

Хормонозаместителната терапия може да има тежък страничен ефект – остър панкреатит, предупреждават учени от Каролинския институт в Швеция, цитирани от сайта „Ремедиум“. Доказателство са данните от 31500 пациентки в менопауза на възраст от 48 до 83 г.

Някои от тях приемали хормонални препарати и след това търсили лекарска помощ заради панкреатит. Учените изчислили, че при жените, които приемат хормони, рискът от остра проява на заболяването скача с 57%.

Все пак абсолютната бройка на разболелите се била сравнително неголяма: 71 случая на 100 000 сред тези жени, които пиели хормони, и 52 случая сред онези, които не били на хормонозаместителна терапия. Най-тревожните показатели били при жени, които системно приемат такива препарати, и в групата на онези, които пиели лекарствата над 10 г.

[Общо: 0    Средно: 0/5]
Хормонална терапия при менопауза провокира панкреатит беше последно модифицирана от: февруари 23rd, 2019 root

Още

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someonePrint this page
loading...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *