Комбинация от някои лекарства може да провокира кръвоизлизи

PRINT
лекарства хапчета медикаменти

Комбинацията от някои видове лекарства може да създаде сериозни здравословни проблеми. Много често пациенти, които вземат антидепресанти, приемат също така и обезболяващи. Според изследването на корейски експерти обаче това може да увеличи риска от вътречерепен кръвоизлив.

Освен това рискът нараства много скоро след началото на лечението, става ясно от публикуваното в „Бритиш медикъл джърнъл“ проучване. Изследователите сравнили риска от кръвоизлив при пациенти, поставени на лечение на антидепресанти. Някои от тях получавали и нестероидни противовъзпалителни средства (ибупрофен, парацетамол, диклофенак и др.), а други не. Оказало се, че комбинацията от двата вида лекарства води до непредвидени ситуации. Анализът на болничните регистри показал, че пациентите идвали именно по тази причина в болницата с кървене.

Станало ясно още, че това се случва в първите 30 дни след назначаването на новите болкоуспокояващи. Типът на антидепресантите и възрастта на пациента не се отразявали на повишения риск. По-често кръвоизливът настъпвал при мъжете, които пиели едновременно антидепресанти и нестероидни противовъзпалителни средства.

Източници: Zeenews

British Medical Journal

[Общо: 0    Средно: 0/5]
Комбинация от някои лекарства може да провокира кръвоизлизи беше последно модифицирана от: януари 24th, 2019 root

Още

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someonePrint this page
loading...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *